Cursuri de formare Print

 

CURSURI DE FORMARE

 

Scopul şi obiectivele programului de formare


Generalităţi

Dezvoltarea competenţelor de tip „a învăţa să înveţi” ramâne o preocupare majoră în optimizarea şi modernizarea actului didactic românesc. Generalizarea introducerii strategiilor de predare-învăţare moderne interactive, centrarea acţiunilor didactice pe elev, tratarea diferenţiată a elevilor prin teme variate sau individualizate sunt o necesitate în activitatea didactică, conform Planului National de Dezvoltare 2007-2013.

În acest sens, obiectivele generale pe care le urmăreşte proiectul sunt:

a) creşterea gradului de perfecţionare a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar;
b) dezvoltarea conceptului de formare profesională continuă în rândul cadrelor didactice la nivelul celor şase regiuni de dezvoltare vizate de proiect;
c) alinierea sistemului educaţional preuniversitar la standardele internaţionale privind metodica de predare.

Scopul proiectului este dezvoltarea şi acreditarea naţională a unui program inovativ de perfecţionare a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar de scurtă durată în folosirea de metode de predare adaptate stilului de învăţare al elevilor şi utilizarea tehnicilor experienţiale.

Îndeplinirea scopului se va realiza prin atingerea obiectivului specific al proiectului, şi anume, creşterea gradului de perfecţionare a 1.080 cadre didactice, din cele şase regiuni ale ţării, timp de trei ani, cu un cost de 8,2 mil de lei.

Prin realizarea scopului proiectului va fi atins obiectivul general al Axei Prioritare I, POS DRU, „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere“ prin oferirea unui program de perfecţionare continuă modern, inovativ şi de calitate, a cadrelor didactice, care va avea ca efect creşterea gradului de asimilare de cunoştinţe în rândul elevilor şi alinierea metodologiei de predare la standarde internaţionale. Creşterea gradului de calificare a cadrelor didactice prin familiarizarea acestora cu noţiuni privind tipurile de temperament ale copiilor, stilurile lor de învăţare, a metodelor de determinare a temperamentelor şi îmbunătăţirea metodelor de predare cu ajutorul tehnicilor experienţiale, fac ca proiectul să răspundă obiectivelor specifice ale DMI 1.3. „Dezvoltarea resurselor umane în educaţie şi formare“. Îmbunătăţirea procesului de învăţare la nivel interregional, prin instruirea cadrelor didactice, va asigura pe viitor o creştere a calităţii învăţământului românesc având ca efect pe termen lung crearea unei economii bazate pe cunoaştere şi îndeplinind obiectivul general al POS DRU.